Hem / Tjänster / Webb & appar / Webbstrategi & rådgivning

Webbstrategi & rådgivning

Ta reda på vad du faktiskt behöver innan du investerar

Det är lätt att känna att “något” måste göras med webben – utan att veta om det handlar om design, teknik, innehåll eller marknadsföring. Innan du beställer en ny webbplats, e-handel eller kampanj kan det vara klokt att ta ett steg tillbaka.

Med webbstrategi & rådgivning hjälper vi dig att reda ut nuläget, definiera tydliga mål och prioritera insatserna. Vi tittar både på webbplatsen, din synlighet på Google och hur andra kanaler – som nyhetsbrev eller sociala medier – hänger ihop med helheten.

[em]Bildförslag: Strategimöte runt bord, whiteboard med skisser eller digital workshop på skärm.[/em]

Exempel på vad vi kan hjälpa till med

  • Översyn av nuvarande webbplats – vad hjälper, vad stjälper?
  • Prioritering av vilka sidor, funktioner och innehåll som är viktigast att utveckla först.
  • Förslag på hur webb, SEO, annonsering och nyhetsbrev kan jobba tillsammans.
  • Stöd inför upphandling eller byte av leverantör – t.ex. när du jämför byråer eller hostingleverantörer.
  • Rekommendationer kring mätning och uppföljning med t.ex. Google Analytics.

För dig som vill fatta mer genomtänkta beslut

Rådgivningen passar dig som:

  • Vet att något behöver hända digitalt, men inte vill chansa.
  • Vill ha en andra åsikt innan du lägger större budget på ny webb eller kampanjer.
  • Behöver stöd att förklara digitala satsningar för ledning, styrelse eller ägare.
  • Vill få en rimlig balans mellan interna resurser och externa partners.

Vi pratar klarspråk, undviker onödigt teknikspråk och fokuserar på åtgärder som går att genomföra i din vardag.

Så går en typisk rådgivningsinsats till

1. Förberedelser

Du skickar länkar till din nuvarande webb, relevanta dokument och eventuella tidigare rapporter. Vi gör en kort föranalys inför mötet.

2. Rådgivningsmöte

Vi går igenom nuläge, mål, målgrupper och begränsningar. Tillsammans ringar vi in vilka digitala insatser som är viktigast och vad som kan vänta.

3. Rekommenderad plan

Du får en sammanfattning med konkreta rekommendationer, nästa steg och förslag på hur vi – eller andra partners – kan hjälpa dig att genomföra dem.

Osäker på vad du ska prioritera i din digitala satsning?

Skriv några rader om ditt företag, dina mål och vad du funderar på – så återkommer vi med ett förslag på upplägg.

Du får tydliga prioriteringar och nästa steg, utan tekniskt fluff – anpassat för små och medelstora företag. Om du vill kan vi sedan antingen hjälpa dig att genomföra planen själva eller agera bollplank i dialogen med andra byråer och leverantörer.